Perhekahvilat

Mannerheimin Lastensuojeluliiton perhekahvilat ovat kaikille avoimia kohtaamispaikkoja. Ne ovat osa paikallisyhdistysten toimintaa ja niitä ohjaavat yleensä vapaaehtoiset toimijat, kahvilat syntyvät usein vanhempien aloitteesta. Perhekahvilassa sekä lapset että aikuiset tapaavat toisiaan ja toimivat yhdessä.  Kahvila on paikka, jonne voi tulla hengähtämään tai purkamaan toimintatarmoaan. Toiminnan kautta on helppo tutustua muihin samassa elämäntilanteessa oleviin, saada seuraa ja yhteistä tekemistä. Perhekahvilatoiminnan piirteet vaihtelevat perheiden tarpeiden ja toiveiden mukaan, ja myös perheet itse voivat vaikuttaa toimintaan.

MLL:n perhekahvilassa

• arvostamme yhdessä tekemistä, suvaitsevaisuutta ja iloa
  • suunnittelemme ja toteutamme toimintaa ja tapahtumia yhdessä
  • otamme jokaisen kävijän lämpimästi vastaan

Joukkoon ovat lämpimästi tervetulleita lapset, äidit, isät, isovanhemmat ja muut lapselle läheiset aikuiset!

Pudasjärvellä ei ole tällä hetkellä perhekahvilatoimintaa, mutta se olisi mahdollista aloittaa, mikäli vetäjä(t) sekä sopivat tilat löytyisivät. Asiasta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä Helyyn, yhdistyksen numero 040-8398561.